mandag, maj 15

Melbourne & pingvinerne på Philip Island

Jeg begynder dagen med lidt formiddagssightseeing rundt i Melbourne. Det bliver til stop ved krigsmindemærket The Shrine of Remembrance og jeg slutter af med gåen omkring i centrum af byen.

Australierne har kæmpet i mange krige, men ikke deres egne. Det har altid været for Good Old Mother England. At minde de faldne soldater spiller en stor rolle hos australierne. Der er mindesmærker i alle byer. Fra Sydney og Melbourne til de mindste flækker i outbacken.

The Shrine of Remembrance i Melbourne er på St Kilda Road, 1,3 km syd for Flinders Street Railway Station og Federation Square. Ti minutters gang og så er man der.


Se mere om Shrine of Remembrance i Melbourne på http://www.shrine.org.au/



Flinders Street Station i Melbourne.



Sporvogne i centrum af Melbourne.

Dagstur til Philip Island
Klokken 12.30 står jeg om bord en luksusbus, der fører mig sydpå til Philip Island, hvor jeg skal se pingvinparade. På vejen til Philip Island er der stop ved Warrook Farm, hvor det er muligt at komme tæt på kænguruer og deres lillebror Wallabies. Inden pingvinparaden er der også stop ved Koala Conservation Centre, hvor jeg kommer tæt på de nuttede grå kælebamser og hører om de små kræsne væsners livsvilkår.

Warrook Farm.


Koala Conservation Centre.


Pingvinparade på Philip Island
Når solen er gået ned kommer pingvinerne op af havet for at finde deres reder. Jeg sidder på stranden og de søde 30 cm små pingviner iført smoking går lige forbi mig. Af hensyn til pingvinerne er det er ikke tilladt at røre eller tage billeder af dvægpingvinerne.

Se mere om Philip Island, pingvinerne og Koala Conservation Centre på http://www.penguins.org.au/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar