søndag, maj 14

Ballontur i outbacken ved Alice Springs

Kokken 03.45 ringer telefonen på mit hotelværelse på Alice Springs Resort. Hvem fan' kan finde på at ringe så tidligt? Åh, receptionen. Jeg har selv bedt om en telefonvækning, da jeg bliver hentet kl. 04.30. Jeg skal ude og flyve ballon.

Jeg lider forfærdeligt meget af højdeskræk, så hvis jeg skal skubbe lidt til grænserne, så må en ballontur over outbacken være det der skal til.







Det er en helt utrolig følelse at svæve i ballon over Australiens outback samtidig med at solen står op. Over de savannelignende landskaber og se kænguruerne springe under en. Selvom min højdeskræk blev sat på en stor prøve, så gik det fint. Jeg har undervejs ingen fornemmelse af hvor højt vi flyver. Jeg kan kun se at kænguruerne er meget meget små.



Videre mod Melbourne. Jeg flyver indenrigs fra Alice Springs i Northern Territory til Melbourne i delstaten Victoria på Australiens sydkyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar