lørdag, maj 27

Australien rundt med ikoner på 21 dage

Forpustet, men en helt utrolig oplevelse rigere kan jeg nu efter 21 dage flyve tilbage mod Europa og Danmark. Australien er fantastisk og australierne er utrolige. Den australske venlighed kender ingen grænser. Jeg vil tilbage til landet Down Under.

Stenen, revet og operahuset
Ayers Rock / Uluru, revet Great Barrier Reef og Sydney med operahuset var hver på sin måde en unik oplevelse.

Jeg begyndte i tropiske Darwin med aboriginere, krokodiller og Kakadu nationalparken; stoppede ved røde Alice Springs og så stenen i outbacken; tog kulturen, pingvinerne, kænguruerne og koalaer ved Melbourne; udforskede udendørslivet på Tasmanein; nød storbyen Sydney med operahuset og et bridge climb; sluttede Australiensrejsen med en 4x4 tur til Cooktown og en dag på revet, Great Barrier Reef.

Jeg har oplevet Australien, men langt fra fået nok. Jeg har kun fået en lille smagsprøve på det fantastiske lands mange eventyr. De venter bare på at blive opdaget og udforsket.

For lidt tid
Havde jeg haft fire uger til at opleve det samme, så kunne tur og indhold ikke være bedre. Det var en rigtig Australien rundt tur med stop ved de tre store ikoner plus nogle positive overraskelser som eksempelvis den grønne ø, Tasmanien.

Min rute rundt i Australien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar